TÜBİS Nedir?

        TÜBİS İstanbul Ticaret Üniversitesi Bilgi Yönetim Sisteminin kısaltmasıdır. Bu portal sistemdeki yetki tabanlı sayfalara ulaşmayı sağlayan modüler yapıdaki büyük bir sistemdir. Bu sistem Üniversitemizin kendi özel süreçleri olan aşağıdaki alt sistemleri kapsamaktadır.

  • Ders Yükü Hesaplama ve Yönetim Süreçleri
    • Unvan ve kadro durumu dikkate alınarak ek ders ücretlerinin hesaplanması
    • Geçmişe yönelik tüm ödemelerin takibi ve yönetimi
    • Dinamik parametre yapısıyla yeni ölçütlere anında uyarlanabilme
    • Programlardaki lisansüstü öğrencilerin ve danışman öğretim üyelerinin ilişkilendirilmesi ve yönetimi
  • Akademisyen Bilgileri
    • Ders vermekte olan tüm akademisyenlerin kişisel ve akademik çalışmaları
    • Araştırmacı bilgilerine erişimi sağlamasının yanı sıra, üniversitenin stratejik vizyon ve hedefleri ile uyumlu olarak birimlerin ve araştırmacıların performansının ölçülmesi, değerlendirilmesi ve yönetimi
    • Tüm akademik personelin özgeçmiş bilgilerinin Üniversite web sayfasında görüntülenmesi
    • Üniversitemize yeni başlayacak olan akademik personele yönelik bilgi formunun alınması ve yönetimi
  • Derslerin Bologna Süreci Bilgileri
    • Derslerin Kimlik Bilgileri
    • Haftalık Ders Konuları
    • Değerlendirme Sistemi
    • Ders Öğrenme Çıktıları
    • Dersin Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
    • İş Yükü Tablosu
  • Haftalık Ders Programları
    • Öğretim Elemanı haftalık ders programı
    • Bölüm/Programların haftalık ders programı
    • Derslik/Salonların haftalık ders programı
  • Derslik veya Salonların Rezervasyon Yönetimi
    • Gelecek tarihlerde salon rezervasyonu tekil veya tekrarlı yapma
    • Yapılan tüm rezervasyonların ve ders programları ile salon/dersliklerin durumunu inceleyebilme
  • Telefon Rehberi
    • Personelin dahili telefonlarının birim, unvan, oda, yaptığı iş ile ilişkili bir halde listeleme
    • Tüm dahili ve diğer telefon numaralarının Üniversite web sayfasından unvan, isim, birim, oda, eposta, görev bilgisi ile listelenmesi ve filtrelenebilmesi
  • Aylık Yemek Tablosu
    • Kalorileri ile beraber yemek tanımı yapabilme
    • Herkes tarafından bir aylık yemek listesinin görüntülenmesi
  • Personel Kişisel Bilgileri
    • İdari veya Akademik personelin adres, resim, telefon gibi kişisel bilgileri
    • Personel Daire Başkanlığı tarafından kişisel bilgilerin yönetilmesi
    • Personelin kan gruplarına yönelik bilgilerin toplanması ve acil durumlarda erişimin sağlanması
  • Sosyal Paylaşım
    • Doğum günü olan personellere kutlama maili gönderilmesi
    • Tüm personellerin doğum günlerinin yayınlanması
  • İletişim
    • Kişiler arası mesajlaşma
    • Sistem yöneticilerine geri bildirim (ticket) yazma
    • Kullanıcılarına rollerine göre duyuru yapma
    • Rollere göre her tür dinamik anket tanımlayabilme
    • Sisteme girişte kullanıcılara uyarılar gösterebilme
  • Dosya Paylaşımı
    • Üniversite Senato Kararlarının ve Yönetim Kurulu Kararlarının sisteme yüklenmesi ve tüm personelin görüntüleyebilmesi
  • Lisansüstü Online Başvuru Sistemi
    • Türk öğrenci adaylarının lisansüstü programlara online başvuru yapabilmesi
    • Uluslararası öğrenci adaylarının lisansüstü programlara İngilizce online başvuru yapabilmesi
    • Mali İşler biriminin başvuru ücretlerini yönetmesi
    • Öğrenci işlerinin başvuru süreçlerini yönetmesi
    • Uluslarası ofis biriminin başvuru süreçlerini yönetmesi
    • Program başkanlıklarının başvuru süreçlerini yönetmesi
    • Enstitülerin başvuru süreçlerini yönetmesi
  • Diğer Özellikler
    • Sistemin kullanımını anlatan ve kurumsal hafızayı oluşturan dinamik bir yardım sayfası
    • Dinamik raporlar tanımlayabilme, raporları rollere göre yetkilendirme ve raporların excele aktarılabilmesi
    • Sistemde gezinen sayfaların ve yapılan işlemlerin hangi bilgisayar ve kim tarafından yapıldığını gösteren tüm detayların tutulması
    • Tüm sayfalara erişimin tanımlı roller ve rollere verilen dinamik yetkiler çerçevesinde ulaşılabilir olması
    • Dinamik HTML bilgilendirme sayfaları ekleyebilme
    • Her yarım saatte bir veritabanı yedekleme işlemi
    • Sistemin tüm dosyalarının her gün yedeklenmesi işlemi
    • Sistemin isteğe bağlı olarak belirlenen süre aralığında geçici olarak bir kısım rollere kapatılabilmesi
    • Açılır listelerin tümünün dinamik alanlardan oluşması ve hemen güncellenebilmesi
    • Sistemin birden fazla dile uyumlu yapısı