Yardım Menüsü
Ana Sayfaya Dön
  • Collapse
    Genel
    • Sisteme Giriş
    • Collapse
      SSS
      • Kullanıcı Adı ve Şifrem Nedir?
      • Şifremi unuttum, ne yapmalıyım?
      • Bilgilendirme mailleri hangi adresime gelecektir?
      • Sisteme Giriş Modülü Nedir?
      • Üniversite adı listede görünmüyor?
      • Kişisel Bilgilerimi Nasıl Değiştirebilirim?
      • Derslik ve Salon durumlarına nasıl bakabilirim ?
    • Uyarılar ve Mesajlar
    • Geri Bildirim Mesajı Gönderme
    • İletişim
  • Collapse
    AVES
    • AVES Modülü ve Kapsamı
    • Yayın Çalışmaları Menüsü ile Çalışmak
    • Diğer Faaliyetler Menüsü ile Çalışmak
  • Collapse
    Bologna
    • Collapse
      Öğretim Elemanı
      • Ders Bilgi Giriş Durumu
      • Ders Ayrıntıları Güncelleme
      • Ders Bologna Bilgileri
      • Ders Bilgileri Aktarma
      • Eski Sistemden Aktarma
    • Collapse
      Bölüm/Program Başkanı
      • Bölüm/Program Güncelleme
      • Bölüm/Ders Ayrıntıları
  • Collapse
    Ders Yükü Modülü
    • Ders Yükü Bildirme
    • Ders, Ders Programı Tanımlama ve Birleştirme İşlemleri Hakkında
    • Meşgul Zaman Düzenleme
    • Ders Programı Yazdırma
    • Olağan Dışı Haftalık Dersler
    • Ders Yükü Modülü ve Kapsamı
    • Ders Ekleme
    • Ders Güncelleme
    • Ders Birleştirme ve Ayırma
    • Ders Saati Parçalama
    • Öğrenci-Program Ekleme/Güncelleme
    • Tez - Yarıyıl İlişkilendirme
    • Geçmiş Dönem Tez Yarıyıl Aktarma
    • Ders Programı Düzenle
    • Sınav Yükü Oluşturma
  • Collapse
    Salon Rezervasyon İşlemleri
    • Salon Kullanım Durumları
    • Rezervasyon Ekle
    • Rezervasyon Listele/Güncelle
  • Collapse
    Yemek Modülü
    • Yeni Yemek Tanımı
    • Yemek Listesi Ekleme
  • Collapse
    Online Basvuru(OBS) Modülü
    • Başvuru İşlemleri
    • Onay İşlemleri
  • Collapse
    Üniversite
    • Karar Dosyaları  Ekleme
  • Collapse
    YAPKO
    • Collapse
      Bilimsel Etkinlikler
      • Yeni Başvuru Yapmak
      • Kendi Başvurularınızı Listeleme
      • Bölüm Başvurularını Listeleme
      • Fakülte Başvurularını Listeleme
      • Tüm Başvuruları Listeleme
    • Collapse
      Proje Başvuruları
      • Yeni Başvuru Yapmak
      • Kendi Başvurularınızı Listeleme
      • Bölüm Başvurularını Listeleme
      • Fakülte Başvurularını Listeleme
      • Tüm Başvuruları Listeleme
      • Hakem Havuzu Yönetimi
    • Collapse
      Yayın Teşvikleri
      • Yeni Başvuru Yapmak
      • Kendi Başvurularınızı Listeleme
      • Bölüm Başvurularını Listeleme
      • Fakülte Başvurularını Listeleme
      • Tüm Başvuruları Listeleme
      • UBYT Dergi Listesi
Başvuru İşlemleri


Online başvuru süreci; Giriş, Kullanıcı Kaydı, Kimlik Bilgileri, Lisansüstü Başvuru, Belge Yükleme ve Başvuru Formu Yazdırma  adımlarından oluşmaktadır.

1- Başvuru işlemlerine başlamak için öncelikli olarak Başvuru Türü ve Kayıt Durumu bilgilerinizi seçmelisiniz.

  • Uluslararası öğrenci statüsünde başvuracak adaylar, "Başvuru Türü" olarak "Uluslararası Öğrenci (International Student)" seçmelidir.
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi, Ticaret Üniversite Bilgi Sistemi (TÜBİS) - Online Başvuru Sistemi (OBS)' ni ilk kez kullananlar "Kayıt Durumu" bilgisinde "Yeni Başvuru (New applicant)" ı seçmelidir. Daha önceden başvuru yapmış adaylar "Kayıt Durumu" olarak "Daha önce başvuru yaptım. (I have made applicant before)" seçeneğini seçmelidir. "Daha önce başvuru yaptım. (I have made applicant before)" seçilerek devam edildiğinde kullanıcı giriş sayfasına (Şekil-2) yönlendirilecektir.

Şekil -1

Şekil - 2

2- OBS Kullanıcı Kayıt/Giriş sayfasında (Şekil - 3) TC Kimlik No, Eposta, Şifre ve Doğum Tarihi bilgileri doğru bir şekilde girilerek yeni kullanıcı kaydı oluşturmalısınız.

Burada kullandığınız eposta adresi ve şifre bilgileri TÜBİS-OBS işlemlerinizde kullanacağınız kullanıcı adı ve şifrenizi oluşturacaktır. Şifrenizi unutmanız halinde sisteme kayıtlı kullanıcı giriş sayfasında (Şekil - 2) "Şifremi Unuttum" bağlantısını kullanarak eposta adresinize yeni şifre bilgisi isteyebilirsiniz.


Şekil - 3

3- OBS Kişisel Bilgiler sayfasında (Şekil - 4); nüfus kimlik bilgilerini, adli sicil durumunu, erkek adaylar askerlik durumunu tecil ettirmiş ise tecil, yapmış ise terhis tarihini ve telefon numarası yazışma adresi gibi iletişim bilgilerini girilerek başvuru işlemlerine devam edilir.

Şekil-4

4- Lisansüstü Başvuru sayfasında(Şekil-5) Eğitim Bilgileri, Başvuru/Program Bilgileri ve Sınav Bilgileri alanlarının herbiri için ayrı ayrı "Yeni" butonu tıklanarak açılan (Şekil-6) alanlara ilgili bilgiler girilir "Kaydet" butonuna tıklanarak girilen bilgiler kaydedilir. Kaydedilen bu bilgilerle birlikte "Yukardaki bilgilerin doğruluğunu onaylıyorum. Aksi bir durumda hakkımda yasal işlem yapılacağını kabul ediyorum. Ayrıca önkayıt ücretimi yatırmadığım taktirde başvurumun geçersiz sayılacağını kabul ediyorum." onay kutusuda işaretlenerek başvuru kaydedilir.

Şekil - 5

Lisansüstü başvuru sayfasında Eğitim Bilgileri, Başvuru/Program Bilgileri veya Sınav Bilgileri bölümlerinde "Yeni" butonu tıklandığında eğtim/başvuru/sınav durumuna ait detay bilgilerin girileceği (Şekil - 6) ekran açılır. Burada eğtim/başvuru/sınav detay bilgileri girilerek "Kaydet" butonu tıklanır. Kaydedilen bir bilgi ile ilgili değişiklik yapılmak istenirse listeden bu bilgi seçilir "Düzenle" butonu tıklanır, düzenlemeler yapıldıktan sonra "Kaydet" butonu tıklanır.

Şekil - 6

5- Dosya Yükleme; Türk vatandaşı adaylar için resim yüklenmesi zorunlu bir belgedir. Açılır menüden "Dosya Türü" bilgisi seçildikten sonra "Gözat" butonu tıklanarak yüklenmek istenen dosya seçilir ve "Seçili Dosyayı Yükle" butonu tıklanarak ilgili belgeler yüklendikten sonra "Bitir ve Yazdır" butonu tıklanarak başvuru tamamlanır.

Şekil - 7

6- Başvuru Formunda girilen bilgiler kontrol edilmeli hatalı veri varsa ilgili sekmeye dönülerek gerekli düzeltmeler yapılmalıdır. Başvuru formunun yazdırmak için simgesi kullanılmalıdır.